Két pánikroham között kevesebb szorongás és az öt szeretetnyelv pánikbetegség ellen

Két pánikroham között kevesebb szorongást akar az ember, de párkapcsolati problémák miatt – tételezzük fel – inkább több a szorongás, ami nem jó sem a párkapcsolatra nézve sem pedig pánikbetegség ellen. Van megoldás?
RÖVIDEN ERRŐL LESZ MA SZÓ
A legközelebbi pánikroham félelme okozta szorongást könnyen fokozzák párkapcsolati problémák.
Félelmek párkapcsolatban ólomsúllyal sürgetik a legközelebbi pánikroham bekövetkeztét pánikbetegség esetén.
A híres 5 szeretetnyelv megoldás lehet párkapcsolati problémák és pánikbetegség esetén.
pallos gábor utolsó pánikroham feledhetetlen volt
…ha hagynám 😉 Inkább tanulok belőle és megosztom tapasztalataimat Veled 😉

15 év pánikbetegség megtanított rá, hogy az ember szinte semmi mást sem csinál egy pánikbetegségben, mint szorong és szorong. Mitől szorongunk? Nos, természetesen egy legközelebbi pánikroham bekövetkeztétől. Leginkább. Talán Te is így vagy vele, mint én voltam (már 5 éve nem pánikolok: sikerült kijönnöm a pánikbetegségből 2016. december 21-én), hogy az embert nem csak a pánikbetegség és a pánikrohamok szorongatják, hanem szinte óhatatlanul (bár nem feltétlenül) párkapcsolati problémák is fellépnek. Kérdés, hogy van-e rá megoldás pánikbetegség esetén?

Szorongás a szerelemtől plusz szorongás a pániktól: nem könnyű

Néhány párkapcsolati szituációt sorolok fel ebben a fejezetben, hogy ráirányíthassam a figyelmed egyszerre magára a párkapcsolati szituációra és valamennyi pánikbetegség üzemanyagára, a pánik-szorongásra. Az a célom vele, hogy belásd, hogy valamennyi extra szorongás, ami hozzáadódik két pánikroham közötti szorongáshoz, az minden esetben ront a pánikbetegség helyzeten és a legközelebbi pánikrohamot is előrébb hozza.

  1. Aggódsz, hogy vajon mennyire számítasz partnerednek. Pánikbetegség esetén nagy rá az esély, hogy viszonylag alacsony az önbecsülésed. Így arra is nagy az esély, hogy sokat aggódsz azon, hogy vajon mennyire számítasz partnerednek. Két pánikroham között a legközelebbi pánikroham félelme okozta szorongásra bizony nehéz teher minden további aggódás. A pánik szorongás és a párkapcsolati aggódás együtt sajnos inkább megsürgeti egy legközelebbi pánikroham bekövetkeztét.
  2. „Túl szép, hogy igaz legyen.” állapot: „Úgyis közbejön valami.” Miről van szó? Szerelmi csalódások, szerelmi traumák, szorongás a szerelemtől, félelmek párkapcsolatban, ilyesmik. Pánikbetegség esetén félelmed nem csak a legközelebbi pánikroham árnyékában van, hanem egy legközelebbi szerelmi csalódástól is fél. Ez egy negatív gondolkodás, hiszen semmi, ami a múltban megtörtént nem feltétlenül történik meg a jövőben. Mint negatív gondolkodás, negatív érzelmeket párosít, amik depressziót adnak pánik-szorongáshoz megnehezítve a pánikos életet. Feleslegesen.
  3. Elodázott kapcsolati mérföldkövek. Milyen mérföldkövekre gondolok? Például a rendszeres szex, a „szeretlek” kimondása vagy egymás szüleivel, barátaival való találkozások. Pánikbetegség esetén valamennyi elodázott kapcsolati mérföldkövek okozta frusztráció ólomsúllyal nehezedik a pánik-szorongásra, ami nem hogy hátráltatná, de inkább előbbre hozza a legközelebbi pánikrohamot.
  4. Kapcsolat virágzásának meghiúsítása. Az alacsony önbecsülés gyakran arra a következtetésre jut, hogy „Áh, hagyjuk inkább! Úgysem működne a kapcsolatunk, mert…” Ez egy bizalmatlanság, gyanakvósság a partnerrel szemben. Pánikbetegség esetén óriási teher az amúgy is fennálló szorongásra, hiszen az áhított kapcsolatból gyakorlatilag nem lesz semmi a félelem és bizonytalanság okán. Ez egy szörnyű ördögi kör.
  5. Szavakon rágódni feleslegesen. Korábbi csalódások, kapcsolati traumák ölthetnek ilyen formán testet, hogy szavakon rágódunk teljesen feleslegesen. Szinte minden esetben tévesek és a tévedés mivoltára nem sokkal a vita után fény derül. Pánikbetegség esetén minden szorongásra adott extra stressz forrás hatalmas súllyal nehezedik és a legközelebbi pánikroham bekövetkeztét sürgeti.

Párkapcsolati problémák és pánikbetegség…

Legyen az pánikbetegség, benne pánikrohamok rendszeresen, nem könnyű. Sőt az élet egyik legborzalmasabb intő jele, amit egy ember megtapasztalhat. Talán egyetértesz vele. Én feltétlenül, hiszen 15 év pánikbetegség megtapasztaltatta velem, mi a pokol itt a földön.

Ha ehhez még párkapcsolati problémák is adódnak, az természetszerűleg extra terhet jelent, legyen az pánikbetegség, pánikroham, szorongás, depresszió.

Két pánikroham között van valamennyi pánikbeteg. Mire gondolok? Nos a legutóbbi pánikrohamra és a legközelebbi pánikrohamra. Mi van a pánikrohamok között pánikbetegség esetén? Szorongás. Hol kisebb mértékben, hol erősebb szorongás nehezíti az életet. És ha ehhez még szorongás a szerelemtől is hozzáadódik, tudod, félelmek egy párkapcsolatban, vagyis párkapcsolati szorongás, problémák, stb., az felturbózza a pánik-szorongást.

Tehát:

  1. Szorongás a legközelebbi pánikrohamtól PLUSZ
  2. Szorongás a szerelemtől EGYENLŐ
  3. Szorongás kétszeresen AMI AZT JELENTI HOGY
  4. Hamarabb jön a legközelebbi pánik.

Az öt szeretetnyelv: hatalmas kő eshet le a szorongás szívéről

Őszinte vagyok: a legjobb megoldás a pánikbetegség illetve a szorongási rendellenességek hatékony kezelése lenne. Persze ezzel nem azt mondom, hogy ha megmaradnak a párkapcsolati problémák, az oké. Azt azonban mondanám, hogy nyilvánvalóan sokkal könnyebb lenne Neked.

Jómagam már sokakat segítettem ki pánikbetegségből. Elsőként saját magamat mentettem ki egy borzalmas 15 év pánikbetegség pokolból. Majd a Pánik Nélkül megalapítása után sokaknak tudtam segíteni, hiszen ha nekem sikerült másoknak is sikerülhet.

A párkapcsolati problémák feloldására ezt javaslom: Az öt szeretetnyelv. Ez Gary Chapman amerikai író híres könyve. Párkapcsolati szakértő, aki kitalálója az öt szeretetnyelv ötletnek, ami szerinte maga a szeretetnyelv, vagyis az a mód, ahogy az ember kifejezi és megéli a szeretetet. Szeretetkommunikációs csatornák ezek. Szám szerint öt.

  1. Elismerő szavak
  2. Minőségi idő
  3. Ajándékozás
  4. Szívességek
  5. Testi érintés

Nem szeretném kielemezni őket, szerintem valamennyi párkapcsolati résztvevő érti a lényeget. Talán csak annyit szeretnék mondani, hogy megkülönböztetni a szeretetnyelvi csatornákat hatalmas enyhülés lehet, az amúgy káoszra, már ami a párkapcsolati problémákat illeti.

Gondolj bele: nem csak egy nagy káoszt látsz, ami rémisztő és szorongásra (pánikra?) adhat okot még a pánikbetegség nélkül is. Hát még a pánikbetegség, igaz?

Kezdjél figyelni a párkapcsolati félelmekre, hogy mennyivel könnyebbek lesznek, ha öt felé osztod a szeretet nyelvét. Nem kell, hogy egyenlőek legyetek mindenben, például az oké, ha az egyik több ajándékozásban míg a másik több szívességekben.

Legyen az szorongás a szerelemtől sokkal könnyebb, ha mostantól nem egy széles mederben hömpölygő k(á)oszos víz folyik a szeretet folyóban, hanem öt csodás napsütötte madárcsicsergős tiszta vizű patak egyenesen szívtől szívbe.

🥡 Elvitelre: Mentsd meg a kapcsolatodat a szeretetnyelvek használatával

Nem kell ahhoz pánikbetegnek lenni, hogy szorongás a szerelemtől érzés legyen úrrá az emberen gyakran. Párkapcsolati zavarok és problémák ugyanakkor hatványozottan halmozódhatnak pánikbetegség esetén. Legyen például Gary Chapman híres könyve jó barátod megoldásként – tudod(?) – Az öt szeretetnyelv, ami segít kijönni a szerelem káoszából úgy, hogy irányítja a figyelmedet a helyes irányba. Ami természetesen maga az öt szeretetnyelv: Elismerő szavak, minőségi idő, ajándékozás, szívességek és testi érintés. Még pánikbetegség estén is könnyebb, ha megosztod a figyelmed a szeretetnyelvek mentén és nem nehezedik extra káosz az amúgy is nehéz szorongásra egy legközelebbi pánikroham félelme kapcsán.

Ez azonban csak féligazság. A teljes igazság az, hogy a legjobb lenne magától a pánikbetegségtől megszabadulnod. Javaslom, hogy mindenekelőtt döntsd el, hogy jobban leszel. Ebben egyfelől pszichológus tud segíteni neked, vagy valaki olyan, mint jómagam, aki már volt pánikbeteg és tudja, hogyan lehet kijönni belőle.

Apropó, ha szeretnéd tőlem megtudni, hogy miként jöttem ki 15 év pánikbetegségből csak jelölj be ismerősnek a Facebookon és dobj egy üzenetet Messengeren. És én ingyen és örömmel elmondom Neked.

Írta Gábor ❤️-el 2022-ben.

Szeretnéd megtudni, hogyan jöttem ki 15 év pánikbetegségből?

Valamennyi feliratkozómmal megosztom: itt és MOST
Személyes tapasztalatok, őszinte és hiteles pánikbetegség információk
Pánikroham praktikák, amik nekem is segítettek

Szólj hozzá!