A megbánás és a csalódás pánikbetegség fokozó és gyakoribb pánikroham okozó

A megbánás és a csalódás, rossz lelkiismerethez vezetnek, továbbá pánikbetegségben és gyakoribb pánikrohamok között tartják az embert
A LÉNYEG RÖVIDEN
A pánikbetegség egy gondolati kelepce, ahol a pánikrohamok alatti és közötti szorongás teljesen kiszolgáltatottá teszi az embert.
Megbánást érezhetünk, ha sok korábbi csalódottság miatt nehéz a lelkünk, és mindez pánikbetegen szinte pánikroham sürgető érzésnek is tűnhet.
Számolhatunk azonban a megbánás 4 fajtájával, így enyhíthetjük az önmarcangolás pánikfakasztó kínját, hogy kevesebb pánikrohamra készülve életünket inkább tervszerűen tarthassuk.
pallos gábor utolsó pánikroham feledhetetlen volt
…ha hagynám 😉 Inkább tanulok belőle és megosztom tapasztalataimat Veled 😉

A megbánás és a csalódás bizony pánikbetegség fokozó hatású és a legtöbb esetben gyakoribb pánikroham okozó tényező is egyben. Ezért pánikbetegség esetén, ha sikerül felhagynunk bánkódni meg nem tett dolgainkon például és elidőzni csalódásainkon, azzal nagymértékben elodázhatjuk a pánikroham gyakoriságot pánikbetegen. Ez a cikk ebben próbál meg segíteni Neked.

Pánikbetegen, pánikrohamok között

Pánikbetegen – soha sem felejtem el – semmi mást nem csináltam, mint rettegtem egy legközelebbi pánikroham miatt. Hol kicsit rettegtem, hol nagyon. De mindig rettegtem. Még akkor is rettegtem, ha éppen nem rettegtem, úgymond. Mire gondolok? Az agyam állandóan „rajta” volt, ha például a pólóm megbirizgálta a mellkasomat, az agyam vészriadót fújt. Soha nem volt nyugtom.

Ma már kint vagyok a 15 év pánikbetegségből. Ma már nem pánikolok, hála Istennek. De azt tudom, hogy valamennyi pánikbeteg két pánikroham között van: a legutóbbi és a legközelebbi pánikrohamok között.

Jó kérdés lehet, hogy mi az, amin múlik egy legközelebbi pánikroham? Nos, például az időjáráson is múlhat. Tudtad, hogy a fronthatások okozta testi érzések (fejfájás, fáradtság, ízületi panaszok, stb) extra szorongásként hozzá adódnak a két pánikroham közötti szorongáshoz? A #pánikmeteorológia napi adásai például erről szólnak.

Ugyanez igaz valamennyi extra szorongásra pánikbetegség esetén. Minden extra szorongás hozzáadódik és előbbre hozza a legközelebbi pánikrohamot. Tehát ha például a legközelebbi pánikroham különösebb extra szorongás nélkül, mondjuk, holnapután következne be, de egy extra szorongást okozó bánkódás, megbánás, csalódás nehéz, súlyos gondolatai megterhelik a pánik-szorongást, az bizony képes előrehozni a pánikrohamot. Tehát, mondjuk, nem holnapután lesz, hanem már ma este. Erre gondolok.

Pánikbetegség fokozó megbánásokról és pánikroham gyakorító csalódásokról

Sokan vagyunk úgy, hogy felébredünk az éjszaka közepén és nem tudunk visszaaludni. Vajon mi állhat az alvásprobléma hátterében? Nos, nem vagyok alvásszakértő és talán Te sem vagy az, ám mindketten tudjuk, hogy mindazok a dolgok, amiket az életben nem tettünk meg, bizony bánkódásra adnak okot és bizony leggyakrabban az éjszaka közepén.

Én például 15 év pánikbetegség áldozata vagyok. Ezen még az a csoda sem tud változtatni, hogy megtaláltam a pánikbetegség kivezető utat és már nem élek át pánikrohamokat, hála Istennek. Így – kitalálod? – elszalasztottam életemben… nos, mindazokat, amiket nem tudtam megtenni halálfélelmemben és a gyakori pánik félelmeimben. Megszállottan túl akartam élni, ám mégis legtöbbször pánikolva „akartam” meghalni.

Ma ez már a múlté. A 15 év pánikbetegség rengeteg mindenre megtanított, amiért persze nagyon hálás vagyok. Megtanultam például azt is, hogy dolgok, amiket az életben nem tettem meg, vagy dolgok, amiket az életben elcsesztem, azok ma taníthatnak engem. Sőt taníthatlak Téged is, felhívva a figyelmed, hogy „ne bánkódj, inkább cselekedj!” De erről majd később beszélek.

Tehát a bánkódás és csalódás nagyon is erőteljes érzések bennünk. Szorongást önmagukban nem okoznak. Tehát nem azt mondom, hogy ne bánkódj, hogy ne pánikolj! De azt mondom, hogy ha kevesebbet bánkódnál (és tanulva belőle, dolgosabb lennél a jövődet illetően), akkor kevesebbet is pánikolnál!

Miért van ez így? Vagyis miért is lenne kevesebb pánikroham, ha kevesebbet bánkódna az ember? Azért, mert a bánkódással eltöltött idő negativitást gerjeszt az emberben, ami szorongásban testesül meg. Ez a szorongás hozzáadódik pánikbetegség esetén a legközelebbi pánikrohamtól való pánik-szorongáshoz. Együtt erőteljesek. A szorongás hamarabb pánikrohamhoz vezet.

A megbánás 4 fajtája (Daniel H. Pink) elnapolhatja a pánikrohamot

Az alapötletet Daniel H. Pink író könyvéből merítem: A megbánás hatalma: Hogyan lehet a visszatekintés előremutatás? (Sem a két és fél perc kereséssel eltöltött idő, sem a „Daniel H Pink” keresőszó a Google.hu keresőben nem segített megtalálnom, hogy létezik-e magyar kiadása a könyvnek.) Tehát a múlt megbánásai megtaníthatnak bennünket úgy csinálni, hogy aztán ne legyen mit megbánnunk később. És mintegy mellékhatásként a pánikról is megfeledkezel, vagyis elnapolhatod a legközelebbi pánikrohamot.

Hogy érdemes-e elnapolnod a legközelebbi pánikrohamot? Nos, feltétlenül. Mondhatod, hogy ma megmenekültél a pánik-pokol karmai közül. Ismered Te is az ilyen „pánik-megmenekülős” napokat: ezek azok, amik úgy élnek emlékezetedben, hogy „sikerült” megakadályoznod a pánik kitörését. Oké, most foglalkozzunk a megbánás 4 fajtájával.

Kudarcot vallani megbánás

Amikor az ember szinte vakon dönt és bele is fut a bajba, később óhatatlanul is megbánja, hogy nem gondolkodott jobban előre és nem fektetett bele több munkát, hogy a kudarcot elkerülhesse. Ez a kudarcot vallani megbánás.

Bátortalanság megbánás

Szoktunk morfondírozgatni azon mostanság, hogy „Vajon mi tart ébren leginkább az éjszaka közepén? Nos, mindazok, amiket NEM tettél meg az életben.” Erről szól a bátortalanság megbánás. Ennek elkerülését, illetve a bánkódás okozta rossz érzés elkerülésére van például ilyen közmondás, hogy „aki nem kockáztat, nem is nyerhet!”

Tévút megbánás

A könnyebb utat választani, gyakran tévútra vezet. Az ember gyakran megbánja: „Miért a könnyebb utat választottam? Bár csak rátettem volna még egy kis lapáttal, akkor most minden meglenne!”

Ember választás megbánás

A kapcsolati tőke kifejezésünk emberi kapcsolatainkra és a kapcsolatainkból származó értékszerzésre utalnak. Az érdekközpontú gondolkodás számára természetesen veszteségként jelentkezik, ha kiderül, hogy nem volt jó a választás, vagy nem történt meg nyitás a megfelelő emberi kapcsolatok felé. A veszteség érzés ébreszt megbánást, pontosabban emberi választás megbánást az emberben ilyen esetekben.

Tehát a kudarc, a bátortalanság, a tévút és az ember választása

Vagyis, hogy nem jól sikerülnek a dolgok. És megbánjuk. Negatív gondolatok bukkannak fel sűrűn a fejben, miközben sajnáljuk magunkat a balsors miatt, hogy nem sikerült, amit szerettünk volna. Pedig…

Tanuljunk a múltból bánkódás és csalódottság helyett!

Mondani egyszerű: tanuljunk a múlt hibáiból! Ne hagyjuk magunkat, hogy a bánkódás cinikussá tegyen. Nagyon könnyű beleesni a cinikusság csapdájába.

Cinikussá válni egyszerű. Néhány megbánt balul sikerült múltbéli esemény kell csak hozzá. Tudni kell azt azonban, hogy a cinikusság tárt karokkal várja a bánkódó embert. Nyugalmat és megnyugvást ígér. Gyere csak bánkódó ember, várlak, mondja a cinikusság és befogadja a bánkódó lelket.

Pedig a cinikusság egy még nagyobb csapda, mint a bánkódás és ráadásul a cinikusságból nem könnyű tanulni. A bánkódás viszont segíthet felismerni mindazokat, amiket a jövőben (vagy a jelenben) másképpen csinálnál, hogy ne vallj kudarcot, vagy ne válassz rosszul témát, társat, stb.

🥡 Elvitelre: inkább bánkódj mint pánikolj!

Óvakodj a cinikusság csapdájától és inkább legyél hálás a bánkódás okozta bánatnak, hiszen segítenek újratervezni és jobban kivitelezni a tervedet, hogy legközelebb ne vallj kudarcot, vagy jobban válassz témát illetve barátot.

Megismerhetted a bánkódás 4 fajtáját, ami segíthet kissé jobban beazonosítani a bánkódásod tárgyát, hogy legközelebb siker koronázhassa tevékenységedet.

És tudod mi a legcsodálatosabb az egészben? Az, hogy pánikbetegen is tud tisztán látni az ember, nevezetesen két pánikroham között. Két pánikroham között minden pánikbeteg tud tenni a jövőjéért. Mit lehet tenni? Tanulni a bánkódásod tárgyából és újratervezni. Miközben újratervezel és kivitelezel, hogy jobban sikerüljenek a dolgok a jövőben, közben olyan elfoglalt leszel, hogy NEM LESZ IDŐD PÁNIKOLNI!

Írta Gábor ❤️-el, 2022-ben.

Szeretnéd megtudni, hogyan jöttem ki 15 év pánikbetegségből?

Valamennyi feliratkozómmal megosztom: itt és MOST
Személyes tapasztalatok, őszinte és hiteles pánikbetegség információk
Pánikroham praktikák, amik nekem is segítettek

Szólj hozzá!