Mulandóság: egészség, egészségtelenség, avagy pánik szerűen gyere ki a pánikból

mulandosag
A nap gondolata pánik nélkül
2016. december 21 óta.

Az ember nem gondol a mulandóságra, egészségre. Az egészségtelenség mulandóságára annál gyakrabban. Vágyunk rá. Sőt teszünk is érte, ha tudunk. Például orvoshoz megyünk. Ugyanúgy teszünk, ha már nem tudjuk elviselni saját (magunkat) depressziónkat, szorongásainkat, pánikrohamainkat és reménykedünk, hogy a pszichológus és gyógyszerei majd segítenek. Az is lehet, hogy Te, kedves olvasó, aki most éppen itt vagy és ezeket a sorokat olvasod, hasonló cipőben jársz, már ami a depit vagy a szorongást és/vagy a pánikot illetik. Ha így van, maradj velem, mert egy gondolati kísérletre invitálnálak. Az egészség-v-egészségtelenség állapot lesz majd a téma. A cikk végén a cipődre is szükséged lesz majd, mert indulni akarsz majd.

Tartós egészség

Észbontó lehet belegondolni, hogy nincs olyan egészségtől kicsattanó ember, akinek a jó egészsége ne menne át egészségtelenségbe… egyszer.

Ki ne álmodozna tartós egészségről?
Megmondom én Neked: valamennyi egészségesen született gyermek. Fura belegondolni mindebbe úgy, hogy ha Te is egészségesen születtél. És most nem érzed egészségesnek magad – legyen az depresszió szomorúság, pánikbetegség halálfélelmetes pánikrohamai közt lenni, szorongás aggodalma vagy kényszergondolatok gyötrelmes érzései –, és tudod, hogy egészségesen születtél. Tehát fura belegondolnod és talán azt kérdezed magadtól: „Mi történt velem?”, „Hogy jutottam ide?”, „Vajon mit tettem, hogy most depresszió/pánikbetegség/szorongás/kényszergondolatok gyötör?” Nos, túl azon hogy jó kérdések ezek, sajnos a választ nagyon nehéz megtalálni.

Tehát az egészség mulandó! Tudom: kiábrándító dolog ez. Ám a jó hír az, hogy ha az egészség mulandó, akkor bizony az egészségtelenség is mulandó.

Átmeneti egészségtelenség

– Kösz! – fakadhat ki belőled.
Igazad is van.
Másfelől meg azt is tudod, hogy az élet mulandóságán nem tudunk változtatni. Azon viszont igen, hogy amíg élünk mit csinálunk. Meg azon is, hogy mennyire vagyunk fontosak önmagunknak, de főleg másoknak.

A betegnek mondott állapot – egészségtelenség – tehát mulandó.
Vagyis, ha most éppen pánikbeteg vagy, az azt jelenti, hogy a pánikbetegség is mulandó. Ugyanígy a depresszió is, a szorongás is, mint ahogyan minden, úgymond.

Az, hogy az egészségtelenség mulandó van egy ösztönző vetülete is. Változtatni akarsz. Nem akarsz egészségtelen maradni. Nem akarsz haszontalan maradni. Nem akarsz értéktelen maradni. És ezek a gondolatok elengedhetetlen üzemanyagot jelentenek a kiúton, legyen az depresszió, szorongás, pánikbetegség, vagy bármilyen betegség, vagyis egészségtelenség.

Cipőt fel, indulás!

Mielőtt felvennéd a cipődet és itt hagynál – 🙂 – azt mondanám, hogy várj egy kicsit, még nem tudod, hová mész. Elszaladni nem lehet örökké. Jó! Elismerem: kissé túloztam. Nem szaladsz el örökké, van úgy is, hogy kiállsz önmagadért. Ez a mostani is egy ilyen pillanat lenne.

Nos, ha még velem vagy, éld át még egyszer a bajt, amire rákerestél az interneten. A baj: depresszió, szorongás, pánikbetegség, kényszergondolatok, stb. Most tegyük fel a kérdést: Így születtél?
Erre az a válasz, hogy nem így születtél. Ellenkezőleg. Egészségesen születtél. Teljesen egészségesen. A depi/pánik/szorongás csak az utóbbi időben lett így. És ha már a mulandóságnál tartunk, talán lenne értelme elgondolkodni azon, hogy miként tehetnéd a depit, szorongást, pánikot is mulandóvá, de úgy, hogy még sok-sok ember számára fontos legyél, önmagadat is ide értve.

Lehet, hogy segítséget, hatékony segítséget kellene kérned? Lehet, hogy útirányt kellene váltanod? Lehet, hogy most éppen nem azt csinálod, amit néhány évesen mindig is akartál? Vajon lehet-e a mostani állapotodnak bármi köze a be-nem-teljesedett gyerekkori álmaidhoz? (IGEN)

Nos – és most már kezdheted venni a cipődet –, igen, itt az ideje, hogy megvalósítsd álmaidat és fontosnak érezd magad, és segíts másoknak is, hogy ők is fontosnak érezzék magukat. Ha így teszel – ne felejtsd el bekötni a cipődet! –, a pánikod magától elhagy majd, a szorongás is észrevétlenné válik majd benned és a depresszió szomorúsága életvidámsággá válik. Ha kényszergondolatok között gyötrődtél volna, azok is célkereső gondolatokká válnak majd, és azon fognak majd agyalni, hogy hogyan tudsz majd minél többet és őszintén segíteni.

Pallos Gábor:

Szeretnéd megtudni, hogyan jöttem ki 15 év pánikbetegségből?

Valamennyi feliratkozómmal megosztom: itt és MOST
Személyes tapasztalatok, őszinte és hiteles pánikbetegség információk
Pánikroham praktikák, amik nekem is segítettek

Szólj hozzá!