Pánik NélkülOrvosmeteorológia: 2020. április 5

Orvosmeteorológia: 2020. április 5

Orvosmeteorológia: 2020. április 5-én egy gyönyörű nyárias hétvégi nap lesz a tavaszban, plusz pánikbetegség kapcsán egy jó hír: nem várható pánikroham mára, ugyanis egyáltalán nem lesz ma fronthatás és az országban átlagosan a hőingadozás sem lesz télből nyárba való átmenet, szóval ma a „Napsütés a főszerepben”. Várjunk: de mi a helyzet a tavaszi fáradtsággal? Létezik? Csak akkor, ha hagyjuk 😉 Legyen szép hétvégéd és élvezd a szombati napsütést kint (a járványgörbe tiszteletbetartásával), mert a házad kertjében délutánra kb 20℃-os fantasztikus idő lesz.

Egy perc alatt áttekinthető: 1 minute.

Orvosmeteorológia: 2020. április 5 – Miről lesz ma szó?

Orvosmeteorológia ma és pánikroham előrejelzés: ma no pánik

Vannak olyan napok, amikor a pánikroham előzetes pánikroham előfordulását valószínűsíti és vannak olyan napok is, amikor szinte alig vagy semennyire sem jósol pánikrohamot. Mikor melyik? És mire alapozza a pánikroham becslést?

Vajon miért van néha szinte benne a levegőben egy pánikroham kitörése?

Felsorolom talán mindenekelőtt azokat, amik pánikbetegség esetén inkább elősegítik, hogy esetleg egy pánikroham törjön ki.

  • Alvászavar és egy tegnap éjszaka ébren töltött néhány óra, vagy egy órákkal idő előtti ébredés, pedig szombat van és úgy van vele az ember, hogy „pedig aludhattam volna” – nos ez (méginkább) lehúzza az önbecsülést. Az így keletkezett önbecsülés kiesés „fáj” a léleknek és bántja a lelket. A hiányzó önbecsülés kompenzációért kiált, amit sokszor nem tud megkapni a teljes nap folyamán. Ez viszont extra stressz felhalmozódáshoz vezet, ami megnöveli egy pánikroham kitörését.
  • A kávé. Nincs a kávé ivással semmi baj. Tudom, hogy a legtöbb orvosmeteorológia előrejelzés egyszerűen inkább lebeszél a kávé fogyasztásáról. Az a véleményem, hogy a koffein serkentő hatása és biológiai kivetülése a testre nézve igen csekély. Más szavakkal ugyanannyit használ a kávé nem fogyasztása, mint amennyit ront, ha megtagadod magadtól (bizonyítékok nélkül) azt, amit szeretsz. Ma gyönyörű idő lesz. Vagy talán már éppen ebéd után van és itt a kávézás ideje. Kávézzak vagy ne kávézzak? – teszed fel magadnak a kérdést gondolatban. Had segítsek: Főzz egy finom kávét, egészségedre! (Tapasztalatból tudom, ha aznap nem iszod meg a finom kávédat félelemből, az másnap visszaüt. Ha tegnap már megtagadtad magadtól és ma is az felébresztheti a szunnyadó pánikroham-sárkányt.)
  • Nem tudjuk mitől van fejfájás és mitől van migrén. Van azonban az orvostudományi szakirodalom, benne terjengő listák, amik a fejfájás lehetséges okait taglalják. Elég nagy ez a lista és sajnos végülis nem segít. Úgy értem, nem segít elmulasztani a fejfájást, amivel esetleg ma reggel ébredtél, pedig nincs is fronthatás ma (sem tegnap) fölöttünk. Akkor? Hát… Érdemes tudnod róla, hogy belső feszültséget növel, ami az aggódást összesűrűsíti, ami aztán „kénytelen” lesz pánikroham formájában kitörni, hogy újra kiegyenlítődhessen (hogy megnyugodj).

Miért vannak pánik zavar nélküli napok?

Elöljáróban azt szeretném mondani, hogy természetesen vannak olyan napok, amikor a pánikroham előrejelzés ellenére sem „jön” a pánikroham és ellenkezőleg is igaz: a zöld pánik szabad jelzés ellenére is meglephet egy pánikroham.

Mitől van ez?

Pánikroham soha sem az időjárástól függ közvetlenül. Közvetve igen, ezért van lehetőségem segíteni neked pánikroham előrejelzéssel. Elmondom hogy működik.

Mint a pezsgő a palackban. Ha felrázzuk az üveget a pezsgő pánik szerűen távozni akar az üvegből. Igaz? Az üvegben lévő szénsav térfogata megnő és ezért.

Itt a szellemi megfelelője a fenti pezsgőnek, ami felrázás után pánik szerűen ki akar törni az üvegből, mert már nem fér el benne.

Nyugalmi állapot. Mikor nyugodt vagy. Viszont amikor lelked felkorbácsolódik valami miatt és háborogni kezd az éppen olyan, mint amikor a fent említett pezsgős üveget kezdi el felrázni valaki.

Orvosmeteorológia: 2020. április 5-én pánikroham ma nem valószínű.

Mitől kezdhet el felkorbácsolódni lelked tengere? Vagy mitől rázkódhat meg a lelked? Vagy mi rázkódtathat meg téged, úgymond?

Fronthatás? Vérnyomás változás? Fejfájás? Migrén? Bármi, ami idegesítő?
Igen!
Így van!
Vajon egy olyan személy, akinek depresszió, pánikbetegség, erős szorongás, agorafóbia, stressz, félelem, stb nehezíti amúgy is az életét, vajon egy ilyen embernek egy vérnyomás változás, vagy akár csak egy kisebb fejfájás, amit egy hidegfront okoz mondjuk, vajon tudhat-e egy „nehezebb” napot okozni?
Pontosan! Tudhat, igen.

Nekem, míg pánikbeteg voltam tudott. Sok pánikroham kitöréstől mentesülhettem volna közvetett módon, ha akkor éppen nem olyan idő van, ami közrejátszik (közvetve), úgy mint fejfájás, vérnyomás változás, zsibbadás, fáradtság, szédülés, stb. Nem komoly dolgok ezek általában, de hát nem pont úgy van vele egy pánikbetegségben szenvedő, hogy bolhából elefántot csinál?

Hm…

Orvosmeteorológia aktuális plusz gyakori kérdések

Kívánok neked kellemes hétvégét pánikroham nélkül, családiasan, Húsvétra készülődve, tojásfestéssel… Orvosmeteorológia:2020. április 5-én ma nem lát fronthatást a levegőben, így aztán annyi, hogy élvezd a napsütést.

Lehet, hogy attól van pánikroham, hogy másoktól függ az önbizalmam?

Azt mondanám, hogy jó irányban vagy. Gondolj bele: a saját életed, amit neked kell élned, az másoktól függ, az mennyi zűrzavart tud kelteni? Bizonytalanságot, stb. Nem született még egyetlen olyan „elme” sem, aki pánik szerű félelem nélkül tudná élni „mások életét”.

10 év depresszió. Van belőle kiút?

Jómagam 10 év pánikbetegség után azt hittem, hogy sohasem jövök ki belőle. Még 5 évet kellett várnom az utolsó pánikroham pokoli átélésére. „Megérte”, úgymond, mert az utolsó volt. Életút váltásra van szükség.

Hogyan tudom kigyógyítani magam a pánikbetegségből?

Mivel úgy írod, hogy „magad”, feltételezem, hogy pszichológus még nem látott és még talán gyógyszereket sem szedsz. Ha túlzott szenvedést okoz (például: már dolgozni sem tudsz, stb) kérj segítséget, legyen az pszichológus, aki legalább első körben abban tud segíteni, hogy dolgozni vissza tudjál menni. Aztán még további terápiákra lenne szükség, amik segítenek a te figyelmedet ráirányítani, hogy kisilabizáld, vajon miért fojtod pánikrohamokba a jelenlegi életed kátyúit, ahelyett, hogy álmaid útján kezdenél el egyszer-s-mindenkorra járni. Ez utóbbiban itt vagyok én. Tudok segíteni.

Maradj egészséges!
Maradj otthon és vigyázzunk egymásra!
Vigyázz magadra!

Szeretettel:
Gábor

Ui: Én is félek a koronavírustól, ám mégis itt vagyok, hogy segítsek, ha tudok.

Pánik nélkül jobb!

  • Pánikroham, pánikbetegség, agorafóbia? – úgy hozta az élet, hogy megismertem valamennyit.
  • Michael Norman PanicFree programja – nekem ez segített. Szeretnéd tudni, hogyan?
  • Pánikbetegség öngyógyítása – Már sokaknak segítettem pánikbetegség kezelése terén.
segítség kérés mobil telefonon

Pánikbetegség leküzdése, pánikroham kezelése (saját) tapasztalatok!

  • Kapjál hetenete pánikbetegség leküzdése személyes tapasztalataimból
  • Depresszió, pánikroham, pánikbetegség, agorafóbia és erős félelem leküzdése tippek

Szólj hozzá!