motiváció

Pánik kiút elinduláshoz (Pálfordulás) motiváció (Isteni sugallat) kell

pallos gábor utolsó pánikroham feledhetetlen volt
…ha hagynám 😉 Inkább tanulok belőle és megosztom tapasztalataimat Veled 😉

A motiváció belátás!

Motiváció és pánikbetegség

Mi a motiváció?
Intuíció.
Egyetértek ezzel én is, ám az egyszerűség kedvéért szeretem még belátásnak is hívni. Úgy gondolom, hogy csodálatos szavunk ez: „belátás”.
Természetesen nem gondolom, hogy minden ember libabőrös lesz a szó átélése (belátása) kapcsán, hiszen mindenki egy kicsit így egy kicsit úgy gondolja, szóval kis variáció a szó kapcsán lehetséges. A lényeg azonban azt gondolom, hogy adott.

Belátni és talán még átélni egy adott pillanatot. Ha ez a pillanat egy motivációs élmény pillanata, akkor bingó. Erről van szó.

Gondolkodjunk tovább egy kicsit.
Tételezzük fel, hogy Te, Kedves Olvasóm, pánikbeteg vagy, vagy erőteljes szorongások között, esetleg alvászavarok között vagy éppen. Talán már pszichológusnál is jártál. Ám, ami a legfontosabb, hogy már teljesen eleged van belőle, hogy úgy tűnik, hogy senki sem segít Neked. Arra gondoltál már, hogy nem létezik, hogy a pszichiátriai gyógyszerek, pszichológusok, online okostojások, senki sem segít. De Te nem adod fel: tovább keresgélsz. Így bukkantál rám. Akár erre az írásomra, akár egy másikra. De itt vagy! Hálás vagyok ezért a Google.hu algoritmusának, de még hálásabb vagyok Neked! És a bizalmadért.

Annak ténye, hogy éppen itt vagy most, ez is egy motiváció volt. Azt mondtad önmagadnak: nem adom fel. Kell, hogy legyen valami segítség Nekem is! Hiszen nem élheted életed pánikrohamok és erős szorongások közepette.

Nálam úgy volt, hogy tíz évig pánikoltam. Egyszer csak jött egy Isteni sugallat, egy motiváció, egy belátás, meglátás, amikor átéltem egy hirtelen felmerülő igazságot. Arra gondoltam, hogy „nincsennek esetleg odakint, akik már kijöttek a pánikbetegségből?” Hát igen. Ennyire ostoba voltam, hogy tíz évet kellett szenvednem, mire felmerült ez a kérdés. Egy lavinát indított el ez a meglátás. Rátaláltam, hogy van halvány reménye annak, hogy pánik nélkül lehessek. Ez volt pánikbeteg életemnek a legeslegfontosabb motivációja. Ezt a motivációt később Pálfordulásnak neveztem, hiszen egy olyan egetrengető belátásra van szükség, ami elég erőteljes tud lenni ahhoz, hogy egy pánikbeteg ember hátat merjen fordítani a vélt pánik-biztonságnak.

Motiváció kell a pánik kiúthoz

Egónk, más szóval az életünk, motivációkban fejeződik ki. Persze nem csak abban; úgy értem valamennyi akaratunk egyben egy kis motiváció is. Már ami a motiváció „működését” illeti. Melyiket választod? Á vagy Bé? Legyen mondjuk Á (mert, aki át mondd B-ét is szokott mondani, például, szóval ha Át választasz, többesélyes). Mondhatjuk, hogy a választást saját akaratodból tetted. Volt benne persze egy kis motiváció is. Vagy más szavakkal az akaratod és a motivációd egy és ugyanaz volt.

Vannak persze az életben sokkal életre szólóbb akaratok, motivációk is. Házasság, gyermekvállalás, hogy csak néhányat említsek. De mi a helyzet pánikbetegség esetén. Egetrengető akarat-motiváció lenne, ha egyszer csak azt akarnád, hogy jó útra térsz. Abbahagyod a rossz úton járást; bizalmatlankodást és bizonytalankodást, ismeretlentől való rettegést, félést, szorongást, pánikolást és a pánikolástól pánikolást, stb. Ehhez bizony motiváció kell!

Sikeres korábbi motivációd felidézése

Ha az lenne a dolgod, hogy motiválj valakit, hogyan csinálnád? Talán kézenfekvő lenne korábbi motivációkat feleleveníteni. Az talán működhet. Mire gondolok? Tételezzük fel, hogy belátnád, ha tudnád hogyan, hogy rendbe rakhatod életed gyermekkori álmod megvalósításával, hiszen fontosnak éreznéd magad az életben és életed napsugaras sugárútján találnád magad pánik nélkül. Szóval belátnád, ha tudnád hogyan. Tehát a motiváció, a Pálfordulás hogy ki a pánikból arra vár, hogy vajon hogyan kell csinálni. Ebben szeretnék segíteni.

Ahhoz hogy segítsek, arra kérlek, hogy idézz fel néhány dolgot, oké?
Rendben.
Akkor kezdjük.
Elsőként arra kérlek, hogy idézd fel azt a viszonylag új dolgot az életedben, amit korábban és tudatosan elkezdtél és büszke vagy rá. Rendszeresen csinálod. Hasonló dologra gondolok, mint például tudatos táplálkozás, testmozgás, stb. Biztos van valami, amire most gondolsz.
Nos, mi kellett hozzá?
Motiváció!
Így van.
Amikor elkezdted, volt az a pillanat, amikor átélted magát a motivációt és utána elkezdted csinálni rendszeresen azt a valamit, amire most büszke vagy.
Gratulálok.

Most nézz rá kérlek életed legjobb döntésére. Arra a motivációra, ami életed legcsodálatosabb pillanata volt. Egy motiváció! Egy döntés. Egy életreszóló döntés volt. Család, gyermek, stb. Nézz rá a motivációra kérlek.

Ha most pánikbeteg vagy, vagy szorongások közepette kell gyötrődnöd és változtatni szeretnél: tudod, hogy változtatnod kell, de nem tudod, hogyan. Itt a motiváció, az életreszóló motiváció az lehetne, hogy fordítsd életed most azonnal abba az irányba, amitől hamarosan fontosnak éreznéd magad. Ez egy cél, természetesen. Valószínűleg egy olyan cél, amit mindig is akartál, de még nem valósítottad meg. Ma illetve MOST van itt a pillanat, hogy elkezd.

És igen… ez lenne maga az életreszóló MOTIVÁCIÓ.

Tudományos megközelítés

Most szeretnélek megismertetni a motiváció tudományos megközelítésével. Mesterséges motiváció lenne? Nem. Nem egészen. Motiváció lenne ez attól még, mert tudományos megközelítés. Inkább mesterkélt, ezt mondanám, de ettől még működhet. Szóval…

  1. Alkudj meg önmagaddal. Fogyás példa alapján nem az lenne a motivációd, hogy „oké, mától fogyó kurázom” mert valószínűleg nem fog működni. Inkább válassz a fogyinak egy parányi aspektusát. Például azt, hogy cukor helyett édesítőt használok. Stb…
  2. Tudjuk, hogy mesterségesen is elrettenthetjük magunkat. Semmi mást nem kell tennünk hozzá, mint belegondolni néhány perc alatt bizonyos dolgokba. Például a fogyi esetén. Hova vezet mindez, ha nem változtatok?
  3. Írd le néhány mondatban, hogy miért fontos – maradjunk a fogyás példánál – neked, hogy beállítsd ideális testsúlyodat?
  4. Gyakorlás. Tehát gyakorolj sokat, minden nap.
  5. Légy türelmes önmagaddal. Legyél játékos önmagaddal: ha az egyik útvonal nem jön be válassz egy másikat, csak ne add fel.

Ez lenne a tudományos megközelítés. A mesterséges motiváció. Kissé mesterkélt megközelítés, tudom, de működhet ez is.

A kiút legeslegelső lépése: a Pálfordulás

Nekem pánikbetegen közel tíz évre volt szükségem, mire eljutottam pánikos életem legfontosabb állomásához. Ez a legfontosabb állomás nem volt más, mint pánikos életem legfontosabb motivációja: „Ha másoknak sikerült, talán nekem is sikerülhet!”

Ezért szoktam gyakran mondani: „Ha nekem sikerült, Neked is sikerülhet!” Ez egy olyan gondolat, ami Neked is pánikos életed legfontosabb motivációját segítheti elő. A döntést, hogy változtatni akarsz, hogy pánikos utad le akarod cserélni egy napsugaras sugárútra. Mert tudod, hogy a pánikos borút a pánik kiútra akarod fordítani, ami elvezet majd életed napsugaras sugárútjára. Ez pánikos életed legfontosabb motivációja, ne feledd tehát: Ha nekem sikerült, Neked is sikerülhet!

Nos, tehát a nagybetűs MOTIVÁCIÓ, amit Pálfordulásnak is hívok. Belátásnak, meglátásnak is fogalmazhatjuk, ám az is megfelelő, ha így gondolunk rá: Isteni Sugallat, vagy fény az éjszakában, ha jobban kedveljük a metaforikus, spirituális gondolkodást. Bármelyiket kifejezés jó, hiszen mind egy irányba mutat: a változás égető szükségességére, ami azonnali cselekvésre ösztönöz (vagy motivál).

– De hát én már jártam pszichológusnál – kiáltasz fel – és igazad is van. Erre azt mondanám, hogy nem a Te hibád, hogy napjaink önző és pénzéhes gyógyszerpolitikája olyan területekre is ráteszi a kezét, amikhez nem lenne joga. Nem a Te hibád, hogy kismillió mentális elváltozást pszichológiai szakkönyvekbe definiálnak, betegségnek nyilvánítanak, hogy morális létjogosultságot teremthessenek a pszichiátriai készítmények piacának. Nem a Te hibád, hogy ezek a pszichiátriai készítmények nem érnek mentális „betegség” gyógyulás címen félrevezetik a jobb sorsa is érdemes embert. Nem a Te hibád!

Valóban nem a Te hibád, ám a választás a Te felelősséged. Ha tudsz jobbat, és nem teszed meg, az a Te felelősséged. Mire gondolok? Arra, hogy ha tudod, hogy nem létezhet olyan pirula, ami egy elbaszott életet helyrehoz, ám mégis a ham-bekap, pohár víz, lenyel és kész, már mehetek is tűnik a legegyszerűbb megoldásnak, nos az bizony a Te felelősséged. A Te felelősséged, ha nehéznek és félelmetesnek tűnik szembenézni a saját gyengeségeiddel, amik pánikba sodortak, mint ahogyan a Te felelősséged hogy erőt gyűjts és szembenézz a legsötétebb félelmeiddel, hogy meglásd, a sötét pánik-sárkány védte sötét-fogság mögött van a napfényes sugárút, amire mindig is vágytál. Azt se felejtsd el, hogy eredetileg erre a napfényes sugárútra születtél és csak később hozta úgy az élet, hogy jött a szorongás, meg a pánik, mint a rossz úton levés első, ám durva jelei.

Vidd magaddal!

Itt vagyok, ragyogok. 2016. december 21-én volt az utolsó pánikrohamom, ami 15 év pánikpoklot választ el életemben. Ha nekem sikerült, Neked is sikerülhet! Pánikos életed legfontosabb motivációja. Csapj az asztalodra és rakd rendbe az életed. Hagyd el a pirulákat, és válassz célt életedben, amitől fontosnak éred majd magad. Kérj segítséget emberektől, akik tudják is, hogy mit és hogyan kell csinálni. Döntsd el, hogy változtatsz. Most!

Szeretnéd megtudni, hogyan jöttem ki 15 év pánikbetegségből?

Valamennyi feliratkozómmal megosztom: itt és MOST
Személyes tapasztalatok, őszinte és hiteles pánikbetegség információk
Pánikroham praktikák, amik nekem is segítettek

Szólj hozzá!