Pánikbetegség kezelése hazudozás elkerüléssel, igazmondással

Gondoltál-e már arra, hogy az igazmondás a pánikbetegség egyik legnagyobb ellensége?
Feltöltve:
Vázlatpontok
Először röviden a pánikbetegségről lesz szó.
A cikk második része pedig elmagyarázza, hogy miért a pánikbetegség ellensége az igazmondás.
pallos gábor utolsó pánikroham feledhetetlen volt
…ha hagynám 😉 Inkább tanulok belőle és megosztom tapasztalataimat Veled 😉

Pánikbetegség kezelése lesz a mai cikk témája. Pontosabban szeretném felhívni a figyelmed arra, hogy nagyon sokat enyhíthetsz a pánikbetegség félelmein már akár a hazudozás elkerüléssel, igazmondással is.

A pánikbetegség félelmeinek átélése és testi tünetei

A [pánikbetegség] gyakorlatilag [pánikrohamok] láncolata. Függetlenül attól, hogy melyik pszichológia szakirodalommal találkozunk és attól, hogy ki milyen aspektusból tanítja, vagy próbálja gyógyítani, egy dolog állandó: A pánikbetegség félelem. Igen, félelem. A félelemről van szó, ami szorongásként manifesztálódik két pánikroham között és intenzitásban kicsúcsosodik valamennyi pánikroham kellős közepén. Írtam egy jó cikket a pánikbetegség saját és általános megközelítéséről; [beleolvasol]?

Pánikbetegség és pánikroham: elsődlegesen halálfélelem

Oké, talán nézzük meg a félelmeinket közelebbről is. Talán a legtöbb ember egyetért abban, hogy elsődleges félelmünk a haláltól való félelem. Ugyanakkor meg érdekes arra gondolni, hogy maga a halálfélelem általában nem zavar bennünket. Függetlenül az elmúlás tényétől céljainkat el akarjuk érni, családot alapítunk és általában jó dolgokat teszünk, nem csak önmagunkért, de mások boldogulása érdekében is.

Például én 15 évig voltam pánikbetegség állapotban, bár pokolnak sokkal pontosabb lenne hívni az elmúlt másfél évtizedet. Halálfélelmem volt valamennyi pánikroham alatt, előtte és utána is kisebb nagyobb mértékben. Gyerekkoromban viszont nem volt halálfélelmem, sőt azt sem tudtam, hogy meghalhatok majd egyszer. Ez most kontrasztként jutott eszembe arra, hogy úgy gondoljuk, hogy az elsődleges félelmünk a halálfélelem lenne. Úgy tűnik, hogy szerencsére erről gyerekkorban nem tudunk, ezért vidáman éljük gyerekkorunkat.

Felnőttként már más a helyzet. Több ismerettel, élettapasztalattal rendelkezünk és – úgy tűnik – a félelmeink tárháza is egyre bővül. A világon mindentől félhetünk. Félünk is, de mintegy életőr megvéd bennünket és eltérít a veszélyektől. Hálásnak kellene éreznünk magunkat a félelmeink életmentő szerepéért.

Pánik félelem

A pánik szerű félelmeknek az a szerepük, hogy azonnali riadóval megállásra kényszerítsen bennünket. Pánikbetegség esetén az intenzív pánikroham félelem szintén megállásra kényszerítene bennünket az életünk olyan területén is, ahol pedig nem kellene megállnunk; ellenkezőleg: nagyon is élni kellene az életünket, legyen az közlekedés, szociális élet, stb. Pánikbetegség tünetei, megéltem és túléltem című [cikkemben] is beszámolok a pánikbetegség történetemről.

Pánikroham testi tünetei, testi félelmei

A pánikbetegség tünetei, ahogyan megéltem és túléltem című [cikkemben mindent leírok]. Röviden: ha még nem lett volna pánikroham része életednek , annyit mondhatok, hogy igazán nagyon szar érzés. Halál-félelmetes, bizony mondom Neked, 15 év pokoli pánikbetegség után.

Erős szívdobogás a félelemtől, meg ilyenek; és még egy csomó mást is felsorol a pszichológia szakirodalom. A [Wikipédiában van egy jó cikk] a pánikbetegség testi tünetekről. Olvass bele, ha van kedved. Ha már volt pánikrohamod, akkor felesleges beleolvasnod, hiszen már úgyis megtapasztaltad. Amit megtapasztaltál, mint testi tüneteket, szerintem, untig elég. Pánikroham alatt, még sok is.

A pánikbetegség pánikroham sorozatokból áll tehát és a pánikroham maga nem más, mint intenzív félelem, legtöbbször halálfélelem. A gondolkodás juttatja az embert kelepcébe, úgymond, mert úgy véljük, hogy életveszélybe kerültünk még akkor is, ha a szituáció egyáltalán nem életveszélyes. Félelmetes dolog a pánikroham és baromi szar dolog a pánikbetegség, az egyszer biztos! Viszont, ki lehet jönni belőle. Sőt, azt szoktam mondani, ha nekem sikerült kigyógyulnom a pánikbetegségemből, akkor Neked is sikerülhet.

Mielőtt azonban rátérnénk az igazmondás pánik-szabadító összefüggéseire, nézzük meg közelebbről is, hogy mi lenne az igazmondás ellentéte.

Füllentések, kegyes hazugságok, elhallgatások, manipulációk és félrevezetések

Tehát a kérdés az, hogy vajon érdemes-e egyáltalán feltételeznünk, hogy az őszintétlenség megszokása és alkalmazása mindennapjaink során, az vajon támogatja-e a bennünk élő félelmeinket? Nos, nekem meggyőződésem, hogy igen.

Kis füllentés, vagy egy ún. kegyes hazugság, vagy a „nem említettem még” elhallgatások (egy barátod, házastársad elől), vagy kisebb-nagyobb manipulációk és félrevezetések egy remélt cél remélt elérése érdekében, hogy tehát vajon az, oké-e. Röviden: hazudni, az így oké?

Segíthetek? Vajon valaha is tanítanád-e kiskorú gyermeked arra, hogy hazudjon? Nos, talán már látod, mi a helyes válasz erre a kérdésre. A hazudozás az őszinteség ellentéte. Még a kegyes hazugság is hazugság. Nincs az a félrevezetés, vagy manipuláció, ami őszinte megnyilvánulás lenne. Stresszt okoz és belső feszültséget tart fent. Félelmet táplál, amiből – lássuk be – egy pánikbetegség nem szenved hiányt.

Rajta kaphatjuk-e magunkat, legyen az hazudozás, füllentés, manipuláció?

Abszolút! Mindent egybevetve nincs egyetlen olyan őszintétlen alkalom sem, amikor ne lennénk tudatában őszintétlenségeinknek. Tehát tudunk róla!

És mégis a hazudozás mellett döntünk néha? Úgy tűnik, hogy igen. Néha a félelmeink tartanak az őszintétlenség medrében, máskor meg tudatosan használjuk eszközként, legyen az hazudozás, füllentés, céljaink elérése érdekében.

Például egy kis manipuláció, vagy félrevezetés, nos, azok már előtervezést is igényelnek. Ezek is természetesen tudatosak és az őszintétlenség manifesztálásai.

Nem azt mondom, hogy hazugok vagyunk, ám azt igen, hogy néha, úgymond, kihasználjuk, hogy nem látnak bele mások a gondolatainkba.

Vajon enyhíthetőek-e a pánikbetegség félelmei és testi tünetei igazmondás törekvéssel?

Óh, igen!
Határozottan igen.
Nem azt mondom, hogy ha mától tudatosan őszinte vagy és szándékos igazmondóvá válsz, minden szituációban, és már ennyi is elegendő lenne a pánikbetegség és pánikroham félelmeinek elkerüléséhez. Nem. De azt tudjuk, hogy a pánikbetegség és a pánikroham félelem. Plusz az őszintétlenség is félelem, vagyis extra félelem, ami hozzáadódik a pánik félelemhez. Ha tudatos őszinteséggel élnénk az életet, akkor legalább nem fokoznánk a bajt. Már ez is valami. Sőt pánikbetegség esetén ez nagyon is valami. Hiszen a pánikrohamok már önmagukban is olyan félelmet és stresszt okoznak, hogy ott abszolút semmi szükség a halálfélelem rovására további félelmet hozzáadni.

Vajon okozhat-e egy kis félrevezetés, hazugság vagy éppen egy másik ember manipulálása bűntudatot számodra? Nos, természetesen igen. A bűntudat olyan extra félelem, aggódás, ami hozzáadódik a pánikbetegség már meglévő félelmeihez.

Tudatos igazmondás és szándékos őszinteség és legalább a hazugság tudatos elkerülése lenne a legjobb. Úgy értem, hogy a pánikbetegség félelmei mellett legalább nem okoznánk további félelmet, vagyis bűntudatot.

Odafigyelt igazmondás és tudatos füllentés elkerülés

Hogyan tudsz odafigyelni az igazmondásra?
Nos, benne van a kérdésben: odafigyeléssel.
Ha tudatos igazmondó szeretnél lenni, aki mindenáron az igazat szeretné mondani, de legalábbis a hazugságot elkerülni, annak bizony el kell kezdenie gyakorolni, még ma! Minden nap kell gyakorolni!

Igazmondást gyakorolni?
Nos, igen!
Őszinteséget gyakorolni!
Gyakorolni kell, vagyis tudatosan ráfigyelni, amit mondunk és kontrolálni minden mondatunk szándékát. Ne feledjük, hogy mindig tudatában vagyunk, ha hazugság mondásra készülünk. Vagyis viszonylag könnyű elkerülni odafigyeléssel.

Kezdjük el még ma!
Legyen az füllentés vagy hazugság… ne! Válaszd inkább az őszinteség áldásait. Legyél igazmondó és hagyd, hogy kevesebb bűntudat terheljen. Hagyd, hogy kevesebb bűntudat mellett kelljen foglalkoznod a pánikbetegséged enyhítésével, gyógyításával.

Legyél őszintébb ma, mint tegnap voltál: hidd el segít!

Kevesebb bűntudat – hidd el, hogy – kevesebb félelmet „pakol” rá a pánikbetegség félelmeire. Vagyis könnyebb lesz Neked. Napról napra jobban érzed majd magad, hiszen az őszinteség fényt hoz életedbe, ami áthatja a félelmeidet és kissé eloszlatja azokat. Tudatosítsd az őszinteség áldásait életedben és igazmondás törekvéssel tedd könnyebbé életed. Engedd meg, hogy a pánikbetegség félelmeit már semmi extra félelem nem tetézi. Törekedj rá, hogy a pánikroham félelem enyhüljön életedben.

Gyakorold az igazmondás törekvést mindennapjaidban! Tudatosítsd az őszinteség fontosságát életed minden pillanatában! Lásd be, hogy az őszinteség az egyetlen, ami képes kihozni az életet a hazugságok kesze-kusza pókhálójából.

Legyen fontos számodra, hogy ne tetézd a bajt. A pánikbetegség már önmagában is egy hatalmas felkiáltójel az élettől, hogy ÁLLJ! Stop! Fordulj vissza, mert rossz úton jársz. Kis mértékben a hazugságok okozta bűntudat is ilyen. Ami csak hozzáadódik a pánikroham félelemhez. Nem jó ötlet. Inkább csökkenteni kellene a félelmet, nem pedig növelni.

Szóval őszinteség a kulcsszó!

Vidd magaddal és további szép napot!

Legyen szép napod!
Legyen szebb napod! Úgy értem, figyelj ma rá, hogy ma ha esik, ha fúj, mindenképpen az igazat fogod mondani. Ma bármikor tudatára ébredsz egy esetleges véletlen félrevezetésnek, azt azonnal korrigálod.

Mindezt miért? Nos azért, mert ha abban a cipőben járnál, amiben én voltam 15 évig: pánikbetegség és benne rengeteg pánikroham, nos akkor a pánik félelmeit nem akarod még további hazugság bűntudat félelemmel tetézni.

Szóval legyen ma egy szebb napod!
És legyen holnap egy még szebb napod! Úgy értem, gyakorold az őszinteséget. Gyakorold az igazmondást és tudatosítsd a hazugságon való rajtakapást. Talán már látod, hogy pánikbeteg életed sokkal könnyebbé válik majd.

Legyen szép/szebb napod!
Gábor

Írta Gábor -el 2021-ben.

Szeretnéd megtudni, hogyan jöttem ki 15 év pánikbetegségből?

Valamennyi feliratkozómmal megosztom: itt és MOST
Személyes tapasztalatok, őszinte és hiteles pánikbetegség információk
Pánikroham praktikák, amik nekem is segítettek

Üdvözöllek! Pallos Gábor vagyok.

Jelenleg Londonban élek és a főállásom mellett igyekszem jótékony célokra felhasználni mindazt, amire 15 év pánikbetegség megtanított.

Facebook
Messenger
Email
Chat
Miben segíthetek?

Ez a legolvasottabb cikkem (köszönöm!)

Írásomban az éjszakai pánikroham borzalmaira igyekszem bepillantást nyújtani hiszen jómagam is átéltem többször is. Hála Istennek! 2016. december 21-ével – utolsó pánikroham: 15 év pánikbetegség vége – már ez is a múlté lett.
éjszakai pánikroham
„Először egy éjszakai pánikroham lepett meg, majd arra jött rá még 15 év pánikbetegség”.

Pánikbetegségről, pánikrohamokról, halálfélelemről és kényszerbetegségről őszintén és hitelesen írok


Ezt a videót láttad már?

ezt most szeptember 5-én töltöttem fel a YouTube csatornámra, aminek szintén Pánik Nélkül a neve.
Halálfélelem lelki okai: ÉLETVESZÉLY – gyógyszerek vajon segíthetnek? (2021)

A halálfélelem lelki okai. Erről beszélek, érdemes belenézned, különösen akkor, ha a pánikrohamaidban már jómagad is átéltél halálfélelmet.

További videók pánikroham és halálfélelem témákban

Pánikroham enyhítő praktikák pánikbetegség és pánikrohamok ellen. Láttad már?
Figyelemelterelés, egyike a legjobb pánikbetegség segítségnek

Szólj hozzá!