pánikbetegség kialakulása saját történetem katonaság alatt

Pánikbetegség kialakulása: (Saját történetem.) Katonaság alatt felbőszítettem a sárkányom

Feltöltve:
pallos gábor utolsó pánikroham feledhetetlen volt
…ha hagynám 😉 Inkább tanulok belőle és megosztom tapasztalataimat Veled 😉

Ebben a cikkben a pánikbetegségem kialakulásáról szeretnék írni. Pánikbetegségem keletkezéséről, de úgy, hogy közben szeretném megosztani egy saját történetem, ami még katonaság alatt történt velem. Az történt, hogy felbőszítettem a sárkányom, úgymond. „Álljunk csak meg itt egy pillanatra!” – szakíthatnál félbe teljesen jogosan – „Sárkány? Milyen sárkány? És mi köze a sárkánynak, félelemnek a pánikbetegség kialakulása történetedhez?„ Nos, nagyon jó kérdés. Maradj velem, megpróbálom elmondani pánikbetegségem keletkezésének egyik összetevőjét, ami katonaság alatt történt velem. Ha hasonlóságot vélsz felfedezni, az csakis a véletlen műve. Ha pánikrohamtól félsz éppen, a most következő tippek, ötletek segíteni fognak majd egy kicsit. Ha szorongás vagy pánik előszele tart félelemben éppen, akkor ezekről tudnod kell!

Pallos Gábor

Pallos Gábor mint 9abor

Gábor vagyok. Utolsó pánikroham: 2016. december 21-én délután éltem át. Sokat tanultam belőle és utána. Ma már meg tudom mutatni neked is a kiutat a pánikbetegségből.

Saját történetem katonaság alatt és pánikbetegségem kezelése

Pánikbetegség keletkezése terén azt mondanám, hogy egy egy pánikroham néha, talán még nem a világ. De ha pánikbetegség lesz belőle, mert a szorongás és félelem oda vezet, hogy pánikrohamokban tör felszínre és zavarja meg, pontosabban lehetetleníti el életed, nos az már baj. (Úgy is fogalmazhatnék, hogy az már sárkány, de erről néhány bekezdéssel lejjebb olvashatsz majd.)

Itt a történetem, ami nekem építőköve volt egy évtizeddel későbbi 15 évig tartó pokoli pánikbetegség szörnyű állapotának. Leírom, hogy min mentem keresztül, amíg katona voltam.

1987 augusztusában vonultam be katonának és hamarosan áthelyeztek egy olyan laktanyába, ahol alig voltunk százan. Jó volt, mert megismertük egymást, hiszen össze voltunk zárva. Ugyanakkor rossz is volt, mert ha egy amolyan pikkelős, nárcisztikus kis-emberrel hozott össze a sors, akkor nem volt menekvés.

Engem „megtalált” egy ilyen kis-ember. Nem szeretném kiadni a nevét, hiszen a katonaságnál erre esküt tesz az ember. Bélának hívom, aki felettesem volt. Magyarul azt csinált velem, amit akart. Megalázás, elnyomás, nárcisztikus viselkedés, meg minden. Nem… természetesen szexuális zaklatásról nincs szó. De lelki terrorról viszont igen. És pont ez lenne itt a lényeg.

Nem volt menekvésem. Sőt a szolgálat miatt legtöbbször össze voltunk zárva. Nagyon rossz volt. Kínok kínját kellett átélnem lelkileg csak azért, hogy ő kiélhesse nárcisztikus kis-ember mivoltát. Hónapok teltek így el, ahol minden nap egy építőköve volt a bennem kialakuló poszttraumás stressz kialakulásának.

Kurva szar volt! De túléltem. Leszereltem. Béla is ment a maga útjára meg én is. Többé nem találkoztunk. Vagy mégis? Nem találkoztunk személyesen soha többé leszerelésem után. Viszont összetört és lelkileg megfélemlített lelkem még évekig nem tudta elereszteni. Nem voltam akkor még tudatában annak, hogy azonnal meg kellett volna bocsátanom Bélának, hiszen ő csak a kibaszott munkáját végezte. Emiatt aztán megtanultam, hogy az élet nem fenékig tejfel és további bajokat vonzottam be.

Sárkányom tárt karokkal várta érkezésemet egy évtizeddel később, pontosan 2001 januártól.

Mit tanulhatsz saját történetemből és pánikbetegségem kialakulásából?

Bevallom, én nem tudtam a saját orromra koppintani ott, akkor, a katonaság alatt a bajban, hogy meg tudtam volna akadályozni bennem az egy évtizeddel későbbi pánikbetegségem kialakulását. Természetesen nem is várnám el senkitől sem, hogy a jövőbe lásson. Azt sem várnám el, hogy pánikrohamoktól, félelmektől, stressztől, szorongástól és pánikbetegségtől mentesen valaki is tudatában legyen pánikos, vagy szorongós testi tüneteknek: totál nem!

Hogyan is kérhetném bárkitől is, hogy koppintson a saját orrára, megsejtvén a bajt (sárkányt) előre. Emlékszel? „Another Brick In The Wall”, tudod, a Pink Floyd Fal című zenéjéből idézve: ez is csak egy tégla a falban. Hm… nagyon is jól ki van találva, bizony. Érdekes, amikor ez a dal a kedvencem volt még se híre se hamva nem volt bennem leendő pánikbetegségemnek. Vagy csak én is úgy voltam vele, hogy nem voltam akkor még elég kreatív, hogy kívülről meg tudjam figyelni magam? Azt hiszem ez sokkal őszintébb így. Sőt: ez az igazság! Akkor még nem voltam elég kreatív. Nem voltam még elég előrelátó. Nem voltam még elég figyelmes. Pánik-zöldfülű voltam. 15 év pokol (benne sokszáz pánikroham, és egy hétfejű sárkány megszelídítése) sok mindenre megtanított.

Őszinten? Semmit.

Hogy mit tanulhatsz pánikroham félelem történetemből, ami nálam közrejátszott 15 év pánikbetegség kialakulásában? Nos, egyfelől és őszintén? Semmit a világon.

– Akkor meg mi a túróért írtad ezt a cikket basszus, ha most meg azt mondod, hogy semmit sem tanulhatok belőle? – kérdezhetnéd totál joggal. Igazad van!

De sajnos nekem is igazam van. Őszinte vagyok hozzád, mikor azt mondom, hogy nagyon valószínűtlen, hogy valaki előre felismerné egy évekkel később kialakuló pánikroham lehetséges tüneteit és meg tudná akadályozni azt.

Apropó: pánikbetegség keletkezése és a pszichológusok. Ezt mindenképp el akartam mondani neked! Valamennyi pszichológus, pszichiáter tanulmányai során megtanulja a pánikroham tüneteit és mégis úgy sétálnak bele a saját hétfejű sárkányuk tárt karjaiba, hogy azt … (Szomorú!) nézni. Pedig ismerik a pánikbetegség jellemzőit, tüneteit, mindegyikét, tanulták és mégis… ez van! Akkor hogyan is lenne elvárható egy nem pszichológustól, hogy idejében felismerje a bajt?

Sehogy.
Másfelől meg, talán mégis.

Pánikroham, félelem: engem csak a megoldás érdekel, most azonnal kérem!

pánikroham félelem engem csak a megoldás érdekel

– Bla bla bla, a megoldást ide! Szarul vagyok!
– Megértelek! Nincs sürgetőbb érzés, mint amikor egy pánikroham kopogtat az ajtón és tudod, hogy mindenképpen be fog jönni az ajtón és magával fog ragadni.
Jól ismerem én is ezt az érzést. Átéltem már ezt több százszor is. Baromi szar dolog.

Ha már kopogtat a pánikroham az ajtódon és benned meg elhatalmasodik a pánikroham félelem, abból már szinte száz százalék, hogy létrejön a találkozás. Félelem a félelemtől, így is nevezzük, hiszen attól fél az ember, hogy nehogy megijedjen – az igazat megvallva – de nagyon tudunk tőle félni.

Ilyenkor már az ember saját hétfejű sárkányának ölelésében van. Abból sajnos nem lehet csak úgy egyszerre kikerülni. Azt ki kell érdemelni, hogy az ember kikerüljön a sárkány öleléséből.

– Ölelés? Ez olyan, mint egy romantikus regény!
– Igen. Meg kell szeretned a sárkányod, hogy viszonozni tudd a sárkányod ölelésének tartását. És ez a szeretet lesz majd egyenértékű a sárkányod ölelésével. Ekkor és csakis ekkor fogsz tudni kimozdulni az ölelésből.

Meditáld ki magadból! (A megbocsátás ereje.)

meditáld ki magadból

– Meditáltál már? Bocsátottál-e már meg bárkinek is életedben?
– Szerintem „igen és igen” volt a válaszod. Nagyszerű. Az a meditáció, amit már ismersz, az teljesen jó lesz. Ellazult állapotban engedd el azt a személyt, aki ártott neked, aki bántott téged, aki rád nehezedett és te pedig éveken keresztül nem jutottál levegőhöz. Engedd őt el! Nincs már rá szükséged. Meditáld ki magadból!

– Bántott?
– Tudom. De most már biztonságban vagy. Ezt te is tudod. És talán azt is tudod, hogy ha nem engeded el itt és most, akkor sajnos ő (vagy ők) továbbra is árthat(nak) neked. Úgy is árthat, hogy már régen nincs fizikailag a közeledben, de azáltal, hogy „ragaszkodsz hozzá”, úgymond, azáltal még mindig árt neked. Sajnos ez az igazság. És ezt te is tudod. Meditáld ki őt vagy őket magadból. Bocsáss meg nekik. Engedd el őt, és hagyd, hogy most már ne a te életedet rontsa el. (Hanem valaki másét – csak viccelek!)

Engedd el most! Emlékszel, hogy én csak örlődtem rajta és nem engedtem el? Emlékszel, hogy velem mi lett egy évtizeddel később? Igen a 15 év pánikbetegség. Kurva szar volt. Ha te még nem tartasz ott, hogy pánikbetegség, vagy szorongás, stb és meg tudod előzni, hidd el nekem, megéri megtenni!

Ülj le és bocsáss meg mindazoknak, akik a múltban ártottak neked. Engedd el őket. Nem kell megszeretned őket, csak el kellene fogadnod annak tényét, hogy ők bántottak téged a múltban. Ez van. Mondd magadnak és lásd be, hogy „EZ VAN!”

Könnyebb lett?
Gratulálok. Szinte elmondhatatlan, hogy mennyit tettél egy leendő pánikbetegség kialakulása megelőzése érdekében vagy a pánikbetegség kezelése terén.

Félsz a pánikrohamtól? Ezek segíteni fognak 9%-ban

pánikroham félelem 9 százalékban segítenek majd

Félsz egy új pánikroham kitörésétől? Úgy értem, hogy félelem van-e benned, hogy bármikor lecsaphat egy újabb pánikroham, mint derült égből a villámcsapás? Vagy úgy, hogy előre félsz, stressz van rajtad és félsz a félelemtől?

És akkor megtaláltad ezt a cikket. Isten hozott. Sajnálom, hogy a sárkányod ölelésében vagy már. Én is voltam, és ha nekem sikerült kiszabadulnom a sárkányom fogságából, akkor neked is sikerülhet. Adjon ez reményt neked!

  1. Adjon még reményt neked az is, hogy ha vannak benned olyan személyek, akikre neheztelsz, érdemes őket elengedned. Igen az elengedésük fontos neked, hogy te megkönnyebbülhess. És – hidd el nekem – a sárkányod is értékelni fogja.
  2. Írhatsz egy listát azokról a személyekről, akik bántottak. Miért nem írsz egy ilyen listát? Egy, a megbántók listája segítene neked rendszerezni a gondolataidat és segíthetne a leendő megbocsátó meditációidat is irányítani.
  3. Meditálj rendszeresen! Meditálj bármiről, bármikor és bárhogyan. Csak meditálj. Legyen rendszeres. Már meditálsz, csak nem rendszeresen? Semmi baj. Tedd rendszeressé azt a meditációt, amit már csináltál és meditálj rendszeresen.
  4. Ha van valaki, akiről úgy érzed, hogy elnyomó vagy uralkodó (nárcisztikus) személy és nem tudsz mit kezdeni a helyzettel? Nos kérhetsz rá segítséget is. Tudnod kell, hogy a pszichológiai szakirodalom jól ismeri egy ilyen elnyomó személy pszichére gyakorolt rossz hatását. Ismerd fel a környezetedben, ha van ilyen és tedd meg a megfelelő lépéseket. Az első lépés legyen ez! „Elismerem, hogy ő egy elnyomó (nárcisztikus) személy!”
  5. Ha még nem láttad be teljesen, hogy „Hm! Pánikbeteg vagyok!”, akkor még ne kérj segítséget! (Utána viszont igen!)

A fenti ötleteken kívül érdemes jó könyveket is olvasni, amik tényleg segítenek helyrerakni a gondolkodásnak a pánikbetegség illetve pánikrohamok irányába forduló részét. Például jómagam is írok egy könyvet: Szeresd meg a sárkányod címmel, ahol a sárkány a baj megtestesítője, a bajé, vagyis a sárkány, hétfejű sárkány (mert Magyarországon vagyunk) a pánik jelképe.

Röviden: ezeket vidd magaddal (ha te is hasonló bakancsban járnál)

Nem tudok mit kezdeni a pánikbetegség kialakulása történeteddel

Megértelek. Az én történetem talán még távolról sem hasonlít a te történetedre. Had segítsek…

Érthető, ha pánikroham esetén azonnali megoldást keresnél inkább

Én is így voltam ezzel. 15 évig. Ez segíthet, hogy neked ne kelljen ugyanabba belemenni…

Ez a lista 9%-ban segíteni fog, ha mégis hasonló cipőben járnál

Kattints ide, mert 9%-nyi segítség is sokkal több mint a semmi. Különösen amikor „ég a ház”

Segíthetek Neked is pánik nélkül lenni?

  • december 21-én éltám át az utolsó pánikrohamot
  • azóta túl vagyok 15 év pánikbetegségen
  • sokat tanultam belőle

Ui.: Ha nekem sikerült leküzdeni a pánikbetegséget, Neked is sikerülhet!

gábor félelem szorongás nélkül

Pánikbetegség leküzdése, pánikroham kezelése (saját) tapasztalatok!

  • Kapjál hetenete pánikbetegség leküzdése személyes tapasztalataimból
  • Depresszió, pánikroham, pánikbetegség, agorafóbia és erős félelem leküzdése tippek

Írta Gábor -el 2021-ben.

Szeretnéd megtudni, hogyan jöttem ki 15 év pánikbetegségből?

Valamennyi feliratkozómmal megosztom: itt és MOST
Személyes tapasztalatok, őszinte és hiteles pánikbetegség információk
Pánikroham praktikák, amik nekem is segítettek

Üdvözöllek! Pallos Gábor vagyok.

Jelenleg Londonban élek és a főállásom mellett igyekszem jótékony célokra felhasználni mindazt, amire 15 év pánikbetegség megtanított.

Facebook
Messenger
Email
Chat
Miben segíthetek?

Ez a legolvasottabb cikkem (köszönöm!)

Írásomban az éjszakai pánikroham borzalmaira igyekszem bepillantást nyújtani hiszen jómagam is átéltem többször is. Hála Istennek! 2016. december 21-ével – utolsó pánikroham: 15 év pánikbetegség vége – már ez is a múlté lett.
éjszakai pánikroham
„Először egy éjszakai pánikroham lepett meg, majd arra jött rá még 15 év pánikbetegség”.

Pánikbetegségről, pánikrohamokról, halálfélelemről és kényszerbetegségről őszintén és hitelesen írok


Ezt a videót láttad már?

ezt most szeptember 5-én töltöttem fel a YouTube csatornámra, aminek szintén Pánik Nélkül a neve.
Halálfélelem lelki okai: ÉLETVESZÉLY – gyógyszerek vajon segíthetnek? (2021)

A halálfélelem lelki okai. Erről beszélek, érdemes belenézned, különösen akkor, ha a pánikrohamaidban már jómagad is átéltél halálfélelmet.

További videók pánikroham és halálfélelem témákban

Pánikroham enyhítő praktikák pánikbetegség és pánikrohamok ellen. Láttad már?
Figyelemelterelés, egyike a legjobb pánikbetegség segítségnek

“Pánikbetegség kialakulása: (Saját történetem.) Katonaság alatt felbőszítettem a sárkányom” bejegyzéshez 6 hozzászólás

  1. Elmesélem legutóbbi esetemet, súlyos pánikroham volt. Néhány napja történt,nehéz napom volt aznap.ki sem tudtam mászni az ágyamból. Anyám kiabált velem, lusta vagyok meg ilyeneket mondott, meg h hülye vagyok, stb. Akkor tört rám az a pánikroham.nagyon rossz volt a szívdobogás,féltem nagyon. Később jobb lett. A cikket olvasva nekem is eszembejutottak régebbi események az életemből… lehet azoknak közük volt ehhez? Lehet, hogy a pánikbetegség kialakulása sok hasonló eseteken lesz

    Válasz
    • Kedves Mónika, köszönöm, hogy megosztottad történeted velünk. Határozottan úgy látom, hogy korábbi események igenis hozzájárulnak a jövőnk alakulásához.
      Szép napot
      Gábor

      Válasz

Szólj hozzá!